🎶 Bienvenido/a a la Comunidad Musical de Luis Vela
Este es tu espacio para aprender, compartir y disfrutar de la música. Si es tu primera vez, pásate por Presentaciones y echa un vistazo a las Reglas. Después, únete a las conversaciones en Música o comparte tus creaciones.
Gravació de pista amb Puch-in o Comping?, That is the Question
Cita de bondi en septiembre 19, 2025, 12:20 pmHola companys del foro, m’agradaria compartir l’experiència sobre el tracking, o gravació de pistes individuals d’àudio, bé siguin per a un guitarra a veu. He provat el comping, però darrerament trobo que el Punch-in és més efectiu. M’explicaré:
Comping: fer diverses tomes, pot ser 7 ó 8 i posteriorment fer un mix d’aquestes. Per exemple amb una mateixa frase, agafar cada nota de diferents tomes. Contra: veig que per l’oient queda una sensació inestable de la toma final.
Punch-in. Existeix en totes les DAWs i és un sistema que ve de l’època de gravació amb cinta, on es graven fins a 3 tomes i se’n tria una com a base, llavor, l’escoltem i decidim «punxar» les parts que no estem satisfets. A favor: punxar és relativament fàcil i en acabar la sessió podem tenir la pista fetén en l’execució i amb una sensació estable.
Afegeixo un link on ho explica en detall per veus:
https://www.youtube.com/watch?v=yjalL7csm5M
Salut!,
Bondi
Hola companys del foro, m’agradaria compartir l’experiència sobre el tracking, o gravació de pistes individuals d’àudio, bé siguin per a un guitarra a veu. He provat el comping, però darrerament trobo que el Punch-in és més efectiu. M’explicaré:
Comping: fer diverses tomes, pot ser 7 ó 8 i posteriorment fer un mix d’aquestes. Per exemple amb una mateixa frase, agafar cada nota de diferents tomes. Contra: veig que per l’oient queda una sensació inestable de la toma final.
Punch-in. Existeix en totes les DAWs i és un sistema que ve de l’època de gravació amb cinta, on es graven fins a 3 tomes i se’n tria una com a base, llavor, l’escoltem i decidim «punxar» les parts que no estem satisfets. A favor: punxar és relativament fàcil i en acabar la sessió podem tenir la pista fetén en l’execució i amb una sensació estable.
Afegeixo un link on ho explica en detall per veus:
https://www.youtube.com/watch?v=yjalL7csm5M
Salut!,
Bondi
Cita de LuisFvela en septiembre 23, 2025, 7:52 amWow gracias por la información! Yo no me entero de nada del tema, pero intentaré entender el vídeo 😅
Wow gracias por la información! Yo no me entero de nada del tema, pero intentaré entender el vídeo 😅